La recerca és considerada un àmbit prioritari dins de les activitats de la Fundació en la mesura que el coneixement de les llengües és imprescindible per fomentar-ne l’ús i la promoció. En aquest sentit es donarà prioritat als treballs descriptius, tipològics i contrastius.

La Fundació donarà suport a la recerca de llengües subordinades amb ajuts atorgats a projectes. Els projectes poden ser tesis doctorals, treballs de recerca, creació de materials, etc., i els ajuts es destinaran tant a individus com a institucions o entitats, en els casos en què sigui pertinent la conformitat de la comunitat parlant amb el projecte serà un requisit fonamental per a l’obtenció de l’ajut. Els requisits sol•licitats per optar a un ajut són els següents:
- CV del sol•licitant
- Aval d’un lingüista nomenat per la Fundació
- Informe sobre la llengua en qüestió (localització, nombre de parlants, filiació genètica, aspectes tipològics remarcables, etc.)
- Descripció del projecte (durada, mètode, objectius, etc.)
- Pressupost en cas que l’ajut se sol•liciti per a la realització de treball de camp
- Beneficiaris del projecte
Els destinataris dels ajuts es comprometen a:
- Realitzar el treball en el termini previst
- Fer constar en el treball el suport rebut de la Fundació mitjançant el logotip corresponent
- Lliurar al Centre de Documentació i Recerca de la Fundació un exemplar de tots els treballs publicats per donar a conèixer els resultats obtinguts
Poden optar a aquest ajut tots els investigadors pre- i post doctorals. En igualtat de condicions, tindran preferència en l’obtenció de l’ajut
- Els parlants de la llengua en qüestió
- Els investigadors adscrits a la UB
- Els investigadors adscrits a universitats catalanes

Ajuts a la recerca

Tesi doctoral La llengua saamaka, assaig de descripció, Mònica Barrieras, UB